Tamni način rada
  • Thursday, 13 June 2024

Zašto u Beogradu svi šute o milionskoj prevari Air Pinka i Vučićevom Air force No1

Zašto u Beogradu svi šute o milionskoj prevari Air Pinka i Vučićevom Air force No1

Nedavno je ispod radara promakla vijest da je prizemljena flota od 19 aviona Željka Mitrovića, iako se radi o velikoj aferi i milionskj prevari. EASA – Evropska agencija za sigurnost aviacije iz Kelna tražila je da aviokompanija Air Pink, čiji je suvlasnik Željko Mitrović, vrati AOC dozvole za letenje, što su oni i učinili. To praktično znači da su svi njihovi avioni prizemljeni i da je rad te aviokompanije obustavljen. Nakon evropske kontrole ustanovljene su brojne nepravilnosti. Zbog toga su tražili da Air Pink čiji je suvlasnik Željko Mitrović vrati dozvole. Prema zvaničnim podacima, Željko Mitrović je vlasnik 48 odsto udjela u Air Pinku, dva odsto ima Pink medija grupa, a preostalih 50 odsto akcija su u vlasništvu Aleksandra Ilića.

Iako je sve obavijeno velom tajne i šutnje, očito na pomolu je afera ogromnih rzmjera, jer u historiji evropskog zrakoplovstva ovako nešto nije zabilježeno. U Beogradu se o ovoj aferi gotovo i ne zna, jer su tamošnji mediji, što s nacionalnom frekvencijom, ili tabloidi pod Vučićevim uticajem, zakleti u šutnju. Do nezvaničnih informacija The Bosnia Times uspio je doći u tamošnjim vazduhoplovnim krugovima i Direktoratu za civilnu aviaciju Srbije.

 

Predstavnici EASA-e doputovali su u Beograd i od prerdstavnika Air Pinka tražili na uvid dokumentaciju o poslovanju i naletu 19 njihovih aviona. Da je đavo odnio šalu u Air Pinku su brzo shvatili. Kada predstavnci EASA-e nisu dobili dokumentaciju na uvid, uz prijetnju da će zabraniti letenje avionima Air Sebie, Air Pinku je ekspresno posredstvom Direktorata za civilnu aviaciju Srbije oduzeta dozvola za plovidbenost. Isto tako nezvanično smo saznali da iza ove afere uglavnom stoji Aleksandar Ilić…

Naš izvor iz EASA-e, koji je želio ostati anoniman, potvrdio nam je da su Air Pinku privremeno suspendovane dozvole za plovidbenost, te da su njihovi avioni dobili samo odobrenje da prelete do baze u Beograd. Prema izvoru The Bosnia Timesa, sve se otkrilo gotovo slučajno. Prije gotovo dvije i po godine, po izbijanju rata u Ukraini, EASA je angažovala dva stručnjaka koji su iz Švicarske pratili kretanja po svijetu ruskih oligarha. Ni slutili nisu, kako tvrdi naš izvor, do kakvih će otkrića ovo dovesti. Kako su avioni Air Pinka bili najčešći izbor oligarha, oni su bili i pod najvećom prismotrom. Nije trebalo dugo da se otkrije kako avioni žestoko lete, ali ne posjećuju servise kojih nema mnogo u Evropi. Pune dvije godine ova dva stručnjaka EASA-e bilježili su svaki let aviona Air Pinka i došli do poražavajućeg otkrića da avioni gotovo i nisu servisirani. Da je njihov stvarni nalet bio drastično veći od prikazanog kojeg su plaćali vlasnicima za iznajmljenih 16 aviona. Kako im u Beogradu nisu predočeni podaci o stvarnom naletu aviona, u Keln su se vratili neobavljena posla. A razlog je bio neshvatljivo bezobrazan. Po tvrdnji našeg izvora nije bilo ključa da se otvori ormar sa dokumentacijom, jer se odgovorna osba Air Pinka nalazila na odnoru. Kada su inspektori EASA-e tražili da se, uz prisustvo policije, nasilno otvori u Air Pitnku su to odbili. O kolikoj je prevari riječ svjedoči i to da su mirno prihvatili oduzimanja dozvole, umjesto da predaju dokumentaciju na uvid.

Za minule dvije godine neće biti teško utvrditi stvarni nalet aviona, jer se preko kontrola leta evidentira svako poletanje i slijetanje. Ali grdni problemi će za Željka Mitrovića i Aleksandra Ilića nastati kada ovi avioni krenu na vanredne preglede u EASA-in ovlašteni pariški servis, poslije kojeg će tek moći ponovo letiti svih ovih 19 aviona. Za jedan avion ovaj vanredni pregled će stajati minimum 500.000 eura. Na ovu svotu treba dodati i svaku izmjenu rezervnog dijela motora, te upućeni tvrde da radovi na servisiranju svakog aviona neće biti manji od milion eura. Uz ovaj pregled vjerovatno će biti potrebno izvršiti i nekoliko revizija motora, a ona u Parizu košta 1.000.000 eura.

Po najpovoljnijim procjenama ovaj Air crash Željka Mitrovića i Aleksandra Ilića neće proći bez 25.000.000 eura. Međutim ovo neće biti i kraj njihove poslovne agonije. Nakon ovog ovlaštenog pregleda aviona u Parizu slijede tužbe vlasnika za naplatu razlike između stvarnog i onog prikazanog Air Pinkovog naleta aviona. Pa tužba za poslovnu prevaru, falsifikovanje dokumenata, nasrtaj na privatnu imovinu…, a tu su evropski sudovi nemilosrdni. Koliko će ovi sporovi stajati Air Pink to niko još ni ne predpostavlja. Mada ima i onih u Beogradu koji tvrde da će teško ove dugove pokriti i sva svjetska imovina Ilića, pa i Željkova ružičasta televizija. Za sada je samo jedno sigurno prva Željkova „domaća“ žrtva je Rodoljib Drašković, brat Vuka Draškovića, inaće vlasnik Swisslion-Takovo koji je svoj avion „citation“ dao u najam Air Pinku.

Da apetiti rastu i da je mačku malo teleća glava, svjedoči i podatak da se Aleksandar Ilić, kao suvlasnik Air Pinka, instalirao u Air Serbiu i dogurao do direktora letačke operative (šefa pilota). Kao omiljeni lik svog imenjaka – predsjednika svega u Srbiji i uz pomoć predsjednikovog omiljenog televizijskog maga Željka Mitrovića, Ilić je krenuo i u nabavku Predsjedničkog Air force No 1 Srbija. Odabrani piloti Air Pinka bili su poslani na školovanje na Airbus, ali je u zadnjem trenutku došlo do promjene, pa je umjesto Airbusa predsjednik Vučić kupio manji Embraer sa 50 sjedišta ali adaptiran u poslovnu varijantu.

 

globlok.ba/TBT

Tagovi